"חוק החמץ" אושר לקריאה שנייה ושלישית

איתי גדסי No Comments on "חוק החמץ" אושר לקריאה שנייה ושלישית

אושר לקריאה שנייה ושלישית: מנהלי בתי חולים יוכלו לקבוע הוראות בדבר איסור או הגבלה של הכנסת חמץ למבנה בית החולים בפסח. ההוראות יקבעו לאחר שהמנהל שקל חלופות אחרות ובהתחשב בזכויות המטופלים ובצרכיהם, ובכלל זה צרכיהם הרפואיים; עובד של בית החולים יוכל ליידע את הבאים בשערי בית החולים בדבר ההוראות

צילום: Yonatan Sindel/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ועדת הבריאות בראשות ח"כ אוריאל בוסו אישרה לקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק זכויות החולה. הוועדה אישרה את ההצעה לאחר שדחתה את כלל ההסתייגויות שהוגשו להצעת החוק. ההצעה תועבר כעת להצבעה בקריאות שניה ושלישית במליאת הכנסת.

הצעת החוק קובעת כי מנהל בית חולים יהיה רשאי לקבוע הוראות בדבר איסור או הגבלה של הכנסת חמץ למבנה בית החולים, כולו או חלקו, הנדרשות לשם שמירת כשרות לפסח עבור המטופלים המאושפזים בו, וזאת לאחר ששקל חלופות אחרות ובהתחשב בזכויות המטופלים ובצרכיהם, ובכלל זה צורכיהם הרפואיים, ורשאי הוא להתחשב לעניין זה בין היתר בצורכי המלווים והעובדים.

עוד מוצע לקבוע כי הוראות שנקבעו בעניין זה יפורסמו באתר האינטרנט של בית החולים ואם אין אתר– באתר האינטרנט של משרד הבריאות וכן כי בבית החולים יוצב שילוט בעניין. נוסף על כך, מוצע לאפשר למנהל בית חולים להסמיך עובד של בית החולים ליידע את הבאים בשערי בית החולים בדבר ההוראות. עוד נקבע כי אין בהוראות הסעיף כדי לגרוע מהוראות כל דין הנוגעות לכשרות מזון.

במהלך הדיון אמר ח"כ בוסו: "מדובר בהצעת חוק מאוזנת שנותנת מענה בדיוק למה שבג"צ דיבר עליו- אמר שאין הסמכה, אז אנחנו נותנים את הסמכות למנהלים להחליט, לתלות שלטים, ליידע. לא יהיה חיפוש בתיקים ולא יוצבו מגנומטרים לאיתור חמץ. לאורך כל השנה אנחנו סומכים על מנהלי בתי החולים, מעריכים את שיקול דעתם וכך יהיה גם עכשיו".

ח"כ ולדימיר בליאק אמר: "החוק לכאורה הצהרתי, בכאילו אין אכיפה אבל זה עוד נדבך בכפייה הדתית שאתם מנהלים נגד הציבור ששונה מכם, עוד אצבע בעין. אחרי החוק הזה יבואו עוד חוקים, עוד מתקפה, צעדים לצמצום החירויות של הציבור הזה. אתם פוגעים בחוזה הלא כתוב בין האזרחים לממשלה, אז אל תתפלאו שאזרחים יוצאים בהמוניהם להפגין נגד".

לפני העברת החוק לקריאה שנייה ושלישית אמר ח"כ בוסו: "אני קורא למנהלי בתי החולים לנהוג ברגישות וכפי שהחוק אומר- לקבוע הנחיות תוך התחשבות ברגשות כל הצדדים- אלה ששומרים את החג ואלה שלא, וכן האזרחים הערבים שחוגגים את חג הרמאדן. דאגנו שהחוק לא יהיה מנקר לשום צד, אלא ישאיר את המצב כפי שהיה עד היום".



0 תגובות